torsdag 20 september 2012

Det gick inte

Tanken var att jag och Maja nu skulle vara på väg mot Kristianstad för återbesök på bup. Istället sitter jag hemma.

Insåg att jag aldrig skulle orka. Först buss och sedan tåg. Därefter gå till bup på 11 minuter.

Jag som går som en gammal krokig gumma?

Hemresan var ännu mer stressande. Då hade vi 8 minuter på oss för att hinna med tåget.

När jag erkände nederlag för Maja blev hon bara glad. De skulle ha genomgång inför ett prov i skolan och att inte missa det var viktigt för henne.

Gubbens enda kommentar var:
-Du är sjukskriven. Stanna hemma.

Jag erkänner nederlag. Orkar inte.

Måste idag ringa och jaga bilrepararören och försäkringsbolaget. Jag har sedan min vildsvinskrock lagt 1000 kronor på buss- och tågresor. Trots att jag försökt samordna så mycket som möjligt och avbokat saker. Detta håller inte. Måste ha en bil snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar