söndag 4 november 2012

Vardag

Igår kväll frågade Magda hur mycket pengar som fanns på busskortet. Hon skulle betala bussresan för sig och två vänner till fritidsgården. När jag förklarade att jag inte visste och att jag inte tycker om att vi ska betala varje gång blev hon arg.

Hon skrek och svor.

När jag sa att hon skulle sluta med ett sådant beteende annars så fick hon inte alls åka till fritidsgården. Då brast det.

Först kastade hon bordskniven hon höll i handen från sitt rum så den gjorde märke i trägolvet i vardagsrummet.

Hon fortsätter skrika, svära och hota. Kommer utrusande och plockar upp kniven.

Då säger jag att nu har hon gjort så att hon inte får åka.

Då blir hon vansinnig och börjar hugga med kniven i dörrposten.

Suck!!

Jag är så trött på dessa ständiga bråk.

Känns så meningslöst att ens försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar