söndag 19 maj 2013

Ont

Fy bubblan vad jag har ont.

Tror inte det är många millimetrar i min kropp som inte gör ont.

Allt det där stå, gå, bära, lyfta och stressa är inte snällt mot min arma kropp.

Fick en ordentlig utskällning när jag och Maja skulle köra hem efter shower och städning.

-Varför ska du stanna kvar och hjälpa till att städa? Du sköter fikat och städar efter dig där. Det räcker väl? gapade gubben i mobilen.
-Jag kan ju inte överge de andra.
-Det gör ju de andra. De bara drar ju efter showen.
-Sådan är inte jag. Det vet du.

Nu blev jag arg och ledsen och höjde rösten.

-Du gifte dig med mig av anledningen att du uppskattade min personlighet. Vill du verkligen ha en fru som inte bryr sig om andra?

Med mjukare röst svarar han:

-Nej, men jag såg hur dåligt du mådde när jag åkte.  Det är knappast bättre nu.

Det kunde jag inte argumentera mot.

Får nog fundera på om det tyvärr var sista showen jag var "fikatanten". Någon gång måste jag acceptera att jag faktiskt inte orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar