fredag 12 juli 2013

K2 - here I come

Två tonårsdöttrar och ingen tvättmaskin på en hel vecka är en kompo som ger ett tvättberg i höjd med K2. Samt lite småtoppar här och var.

Du ska slippa foto på eländet men jag ska ta mig igenom eller ska jag säga nerför.

Tvättmaskinen var ju krasslig ett bra tag innan han bestämde sig för att helt ge upp så K2 har faktiskt byggts på sakta men säkert.

Till tjejernas försvar så går det mer kläder när det är varmt. Svettiga sängkläder byts ut och handdukar används.

På den nya maskinen finns ett snabbprogram på lite mer än 1 timme och det gillas skarpt.

Torktumlaren fixar handdukar och sängkläder även efter att solen gått ner.

Hoppas på några lätt blåsiga och varma dagar så jag kan jobba mig igenom tvättberget.

Tippar på att om jag inte åker hemifrån under lång tid och att vädret är bra så kan jag göra runt tio maskiner i dag.

Låter helt galet. Tio maskiner med tvätt. Kapar nog lite mer än toppen på berget.

Ska bli skönt när ordningen är återställd i tvättstugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar