onsdag 28 augusti 2019

Enkel pastasås med broccoli



Ibland behöver det inte vara så avancerat men bli otroligt gott ändå. 

Vi har fått otroligt mycket broccoli i trädgårdslandet och jag tänkte göra en snabb pastasås. Tyvärr är timjan en av de kryddor som inte finns i min örtagård så jag använder mig av torkad.




Jag serverade pasta och sås var för sig eftersom vissa i familjen var skeptiska och ville ha fläskkorv istället.

Det är så härligt att kunna gå ut och hämta ingredienser till middagen i trädgården. Förberedelser för nästa års odling är redan igång och det känns spännande.

broccoli
1/2 purjolök
2 tsk timjan
2 dl havre fraiche
1 dl havredryck
1 dl riven veganost
1/2-1 tsk salt
1 krm peppar

Tvätta purjolöken noga.
Strimla och stek men var försiktig så den inte bränns.
Tillsätt broccolin och stek tills allt fått lite färg.
Blanda i fraiche och havredryck.
Krydda med timjan, salt och svartpeppar.
Låt puttra ihop några minuter.
Blanda gärna ihop sås och pasta.
Toppa med lite vegansk parmesan.

Servera med enkel sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar