tisdag 1 januari 2013

2012:s slut

God mat och mycket mat. Soffhäng med film och barnbarnsgos. Så var planen för igår.

Vi fick allt det där och en stackars liten kräkande gosse.

Storebror hade varit sjuk fredag så nu var det E:s tur.

Gubben blev totalt nedkräkt två gånger då han inte hann reagera innan kräket kom.

Magda blev hela hon täckt så jag fick klä av henne i vardagsrummet och hon flydde till duschen.

V ulkade, gubben ulkade och Magda ulkade. E kräkte och jag torkade.

Natten blev sömnlös men kräklös.

Trodde nu att han mådde bättre för han ville gärna dricka vatten. Men allt kom upp igen.

Stackars liten gosse. Det gör så ont i en när man inte kan ta bort det dumma. När inget man gör hjälper. Bara trösta, krama och hjälpa.

Fått i honom Alvedon och nu har han somnat i extrasängen hos Magda.

Gubben stackaren sover. Han har inte fått många sekunders sömn inatt. Inte jag heller men jag är ju van.

Nu ska jag ut och sälja Kvällsposten åt Maja som tydligen haft en fantastisk kväll och natt med sina vänner.

Sedan hem och hinna tvätta så mycket som möjligt av allt nedkräkt innan det är dags för årets första jobbdag.

Förresten, E och jag stod i fönstret och såg på raketerna. Han sa WOW eller BU. V som så gärna ville se var omöjlig att väcka.

Hundarna klarade det ganska bra igår. Men fy vad jag tycker synd om dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar