onsdag 17 april 2013

Lax med varma grönsaker och fetaostsås


Snabbmat är jag tacksam för. Kort tid vid spisen.

Känner mig helt uttömd känslomässigt. De samtal jag haft idag och de upprörda känslor som varit hos oss idag och de senaste dagarna har gjort mig helt slut.

Önskar så att livet ska vara lite lugnare. Att allt inte ska vara en kamp.

Hoppas att mötena vi ska på i morgon innebär lite avslappning.

Vi behöver hjälp. Jag behöver stöd.

Nu har jag kämpat länge själv.

Jobbar inte ikväll. Tacksam för att jag har en chef som förstår och ber mig fortsätta kämpa. Bortskämd med nära kollegor som ber mig vila.

1 röd lök
3 morötter
2 tomater
salt
svartpeppar

2 dl creme fraiche
150 gram fetaost

lax
salt
vitpeppar

Hacka löken.
Strimla morötterna.
Tärna tomaterna.
Stek lök och morötter.
Tillsätt tomater.
Smaka av med salt och vitpeppar.

Smula fetaosten och rör ner i creme fraiche.
Låt stå kallt.

Krydda laxen med salt och vitpeppar.
Stek i ugnen i ugnsfastform med lite olja i botten.
15 minuter i 150 grader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar