lördag 24 maj 2014

Att förstå



- Jag går och lägger mig nu.
- Varför det?

Orkar inte förklara. Orkar inte.

- Klockan är 22.30. Jag orkar inte mer.
- Jaha!

Tänk om jag kunde förklara för gubben hur jobbig varje dag är för mig. Om han kunde krypa in under mitt skinn och se.

Såg idag denna bilden på Facebook och den visar verkligen hur det känns att leva med fibromyalgi. Var smärtan sitter.

Glöm då inte att jag har en sjukdom med smärta till. Jag lever inte bara med fibromyalgi utan även med bindvävsreumatism. Alltså dubbelt upp.

Är det konstigt att jag inte orkar mer idag?


(Det fanns ingen hänvisning till bilden. Så jag har inget ursprung till den. Men om jag förstod kommentarerna riktigt så är detta egentligen en bild av en person som träffats av blixten. Träffande nog visar bilden exakt hur det är att leva med fibromyalgi.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar