lördag 24 maj 2014

Frukost



Jag har en snäll gubbe. Han kan han också.

Gubben har tagit på sig att göra frukost till mig om helgerna. Han vet hur jobbigt jag har det med att få igång kroppen. Under vardagarna måste jag upp oavsett om jag orkar eller inte. Måste få iväg familjen till sina aktiviteter. Sedan jag jag vänta in mig själv.

Det tar väldigt hårt på mig så på helgen vill jag kunna ta det i min egen takt på morgonen.

Jag vaknar redan vid 6-7-tiden men ligger kvar och andas in livet i min kropp.

Tar igen den stress som varit under veckan.

Gubben stiger upp och fixar frukost. Han serverar den i sängen och ibland gör han mig sällskap. Idag stannade han framför tv:n och jag fick ta det riktigt lugnt.

Det behövs. Jag får oftast äta i omgångar. Armar orkar inte, matstrupen knyts och jag kan inte svälja.

Nu är klockan snart 11 och jag är redo att starta dagen.

Tror det är sortering och städning av sådant vi samlat på oss i källaren. Du vet, "Syns inte, finns inte."

Hade behövt en container utanför för allt skräp.

Får se hur mycket vi/jag orkar idag.

Middagen är redan planerad. Gubben har köpt hem olika korvar. Slakteriets egen korv samt bratwurst från Maxi. Helt övertygad om att det blir korvgrillning. Regnar det kommer han nog grilla i regnkläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar