torsdag 9 april 2015

Anställningsintervju



Igår ringde arbetsförmedlingen och berättade att de gett mitt namn till en lokal arbetsgivare som sökte personal under en kort period under sommarsäsongen.

- Om du är intresserad vill säga? sa hon försiktigt.

Givetvis var jag det. Allt jobb, även om det bara är några månader är ett steg i rätt riktning.

Så direkt när jag fick möjlighet ringde jag.

Inget svar.

Jag ringde igen efter en timme. Fortfarande inget svar.

Tredje gången gillt tänkte jag och lämnade mina uppgifter när röstbrevlådan kom in.

Mindre än en timme senare ringer arbetsgivaren upp och vi bokar in ett möte.

Med fjärilar i magen åkte jag dit idag vid 10.30.

Efter två timmars fantastiskt trevligt samtal säger arbetsgivaren:

- Detta känns bra. Detta känns riktigt bra faktiskt.

Tror jag gjorde ett gott intryck. Kände att vi fick kontakt och delade otroligt många värderingar.

Om jag nu anses vara den bästa kandidaten till jobbet återstår att se men bara vårt samtal har gett mig så mycket positiv energi.

Det går bra nu. Det känns bra nu. Riktigt bra.

Lotta är bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar