lördag 7 januari 2017

Den som väntar på något gott...



Det har tagit ett tag men nu är hallen helt klar. Nja, en sak fattas fortfarande.

Vi fick för oss att ge hallen en liten uppfräschning. Egentligen behövdes det inte för hallen fyllde sin funktion men jag behövde lite förändring.

Min gubbe är ganska lätt att övertala. Han brukar säga att det är bäst att göra som Lotta säger för då blir det bra. Han har svårt att se slutprodukten när man planerar.

Jag pekar och förklarar och gubben utför. Jag hjälper till så gott jag kan men ärligt talat är jag inte till mycket nytta.

Först försvann den gröna bröstpanelen. Den fick istället en ljusgrå färg. Väggarnas vita fräschades upp.



Taket blev vitt och gubben plockade bort elementet som också fick ny vit färg.



Vissa saker hänger jag upp mig på väldigt mycket och en sak är outnyttjade utrymmen. Vår hall var ett sådant utrymme. Hallen kunde utnyttjas bättre än vad den gjorde. Så jag började fundera.

Jag letade efter rätt möbler för att kunna använda hallen fullt ut. Tyvärr kunde jag inte hitta det jag ville så jag gjorde två ritningar. En på en hatthylla och en på en skohylla. Min gubbe är väldigt duktig på att bygga det jag ber honom.

Skohyllan skulle innehålla skohyllor och  förvaring och hatthyllan skulle utformas lite annorlunda.


Jag hängde upp mig på att krokarna var inne vid väggen och stången för galjar var i vägen ytterst. Min hatthylla skulle ha krokar på ena sidan och stång för galjar på andra.



Nya krokar sattes upp för "småfolk". Det är i detta hörn vid källardörren som pallen ska stå i. Pallen som fortfarande saknas.

Gubben håller på att måla pallen. Den gav oss lite huvudbry. Färgen som den var målad i var svår att täcka. Det slutade med att gubben slipade dem trären. Nu ska den vita färgen torka ordentligt innan den hamnar i hörnan.


Jag är väldigt nöjd med hallen. Det blev precis som jag hade tänkt mig. Kunde inte tro att den mörkgröna färgen tryckte ner så mycket. Att den stal så mycket ljus. Min gubbe är riktigt duktig. Nu tar vi tag i ett nytt projekt. Jag planerar och gubben utför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar