måndag 30 april 2012

Langos



Idag har Jessica och Tobbe invigning av langosvagnen. De ville se om de klarar av en anstormning av kunder. De hade bjudit in runt ett hundratal personer för att testköra. Vi var inte sena att tacka ja. Gubben och Marcus är tokiga i langos.


Det är extra gott när man slipper stå med allt jobbet själv. 

Ser långt från farfars axlar.

Går allt vägen så kommer de först att stå på Sweden Rock Festivalen och sälja langos. Håll utkik efter en graffitimålad langosvagn i festivalsverige. Rekommenderar deras langos. Mumsig!

En av bilderna som satt klistrade på vagnen. Kommer denna att finnas målad på?

Medan gubben och Marcus åt langos två och tre gick jag, tjejerna, Linda och Viggo en runda i skogen.

Jessica och Tobbe bor helt underbart med skogen bokstavligen utanför husknuten.


Viggo var lite misstänksam över att lämna vägen och ge sig rakt in i skogen.

- Det är farligt.
- Äsch, kommer det någon så skrämmer jag iväg dom, sa jag.

Då följde han med och blev allt modigare eftersom vi gick.



Så trolskt att man förväntade sig att se näcken sitta och spela på en av stenarna.


En egen liten pool i skogen.



Skogen är rogivande och vacker.


Efteråt blev det kaffe hemma hos oss och Maja och smågrabbarna gungade i Majas hammock.

Nu har de flesta övergivit mig. Bara jag och Max kvar hemma. Resten är hos svärmor och eldar in våren.

1 kommentar: