tisdag 18 juni 2013

Söderut



Har aldrig sett så stora och röda vallmo. Helt fantastiska.


Utanför Albrunna hittar jag en underbar rastplats. Stannar en stund.

Ute på Ölands södra udde äter jag lunch på Fågel Blå. Ölandsk lufsa, stekt fläsk och rårörda lingon.



Bakom mig kommer ett par och sätter sig. De har både kikare och kamera med objektiv som en liten unge.

Hör mannen berätta att ute på stenarna precis vid strandkanten ligger massor av sälar på stenarna och solar.

Tänk om jag hade ett bättre objektiv till min kamera. Skulle vilja ha det men tycker inte att jag har en ekonomi som kan tillåta sådana lyxprylar. Kanske en vacker dag.


Istället slänger jag upp benen på bänken, blundar och njuter av fågelsången.

Ända tills paret går och istället kommer ett äldre par med dotter och vuxet barnbarn. De håll sådan låda om allt och ingenting att jag gick.

Fortsätter min resa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar