söndag 5 januari 2014

Dagen efter

Gubben och jag var på inflyttningsfest/mingel igår. Det var mycket gott att dricka och äta.

Eftersom jag för ett tag sedan, på grund av hälsan, sällade mig till nykteristernas skara så var mitt glas fyllt med dricka utan procent.

Gubben däremot spottar inte i glaset och var lagom rund under fötterna när vi kom hem.

Medan jag borstade tänderna slocknade han som ett utblåst ljus. Han snarkade gott när jag kröp ner.

När jag låg där började sängen snurra och jag ifrågasatta mig själv.

Kan alkoholintag smitta?

Idag är gubben kass och ynklig. Jag är "fylledålig". Hur sjutton?


2 kommentarer:

  1. Spritångor?
    Hoppas att du mår bättre nu, lite orättvist tycker jag. Du har ju liksom tillräckligt och behöver inget mer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Tror ingen andades så mycket på mig.
      Mår bättre efter kaffe, mat och kaffe men går inte på många knop.

      Radera