torsdag 13 mars 2014

Varning!

Eller se det som en information.

Vi beställde lite blingbling från www.jfr.se och jag vill varna för/informera om dålig kvalitét på deras varor.

Trots att de svarar snabbt på mail och undrar om de ska skicka nya glasögon så höjer inte det betyget på deras produkter.

Har svårt att tro att vi råkat ut för måndagsexemplar trots deras:
"Detta har aldrig inträffat tidigare. "


Magda köpte ett par pilotglasögon - Pilotz silver (149 kr) som saknade "näsvinge".

Maja köpte en klocka med mustasch - Mallow ljusblå (99 kr). Går inte att ställa klockan. Händer ingenting när man rör på sprinten. Visarna rör sig inte.



Billig klocka (49) Peace med elastisk rem fungerar men är så stor att Maja behöver ha den uppe på underarmen. 

Jag köpte armvärmare Zozana (49 kronor paret) som visserligen är okej men passar armar till en person under 50 kg. Jag som väger över 70 kg får stasade armar. 

Jag köpte också ett armband - silver kedja (59 kr). Förväntade mig inte silver för det priset. Max säger det är plast, gubben säger aluminium. Jag säger väger ingenting. 

Magda var nöjd med:
  • Victoria secret Bodymist 149 kronor
  • Nagellack qark matte 49 kronor
  • Makeup remover - Green Tea 29 kronor
Tveksam till Klocka Fundrina guld (249 kronor).



Det går absolut inte att minska remmens länkar själv. Jag försökte. Har lyckats med andra klockor. Ska be min pappa om hjälp annars får vi gå till en urmakare och betala för att få rätt längd. Om det går. Tror ytan kommer att skadas. 

Maja var nöjd med:
  • Pocketfresh - fruty paradise 29 kronor
  • Örhänge Dramafeather 129 kronor nöjd även om materialet i själva örhänge och länkar är tveksamt. 

Tveksam till:
Plånbok - Rixita 189 kronor

Det enda jag var nöjd men var nagellacket som jag testade igår. 

På det stora hela är vi alla tre eniga om att vi aldrig kommer att handla hos JFR Smycken igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar