söndag 3 maj 2015

Grillat


Mådde dåligt redan innan jag ens öppnat ögonen. Vissa dagar skulle förbjudas.

Jag försökte in i det längsta låta bli att stiga upp.

Min torftiga frukost intog jag i sängen. Kaffe och kaffe. Hoppades att kaffet skulle göra underverk och göra värken mindre.


Tillslut gav jag upp och steg upp.

Mår jag inte bättre av att ligga kan jag lika väl stiga upp , tänkte jag irriterat.

Satte igång med att städa köket. Plockade undan efter familjens frukost, fejade och torkade skåpsluckor.

"Fake it until you make it"

Visst! Plötsligt försvann den lilla ork jag hade och det blev sängläge.


När orken försvinner så försvinner den. Den är slut.

Gubben tände grillen när gräsmattan blivit klippt.

Han fixade några kotletter och råstekt potatis till familjen. Jag fick halloumi och massor grönt.

Efteråt frågar han:

- Vad är halloumi gjort av?
- Ost.
- Men det kan du inte äta.
- Nej, inte egentligen men jag gjorde det ändå.

Han tittar misstänksam på mig.

Jag försöker undvika mejeriprodukter eftersom jag får ont i magen om jag får i mig mycket men ibland låter jag det vara.

Man kan säga att jag väljer mina krig.

Nu ligger jag igen. Orkar inte. Vill inte.

Önskar att det snart blir natt. I morgon är en ny dag. Förhoppningsvis med ny ork.

I morgon ska jag vara hårmodell och bli bortskämd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar