lördag 16 maj 2015

Lördags middag


Maja och gubben åkte till stan för att köpa nytt knivblad till gräsklipparen. Gräset växer som bara den. Regn och sol om vartannat gillar både ogräs och gräsmatta.

Egentligen skulle jag följt med men jag tänkte att far och dotter behövde en stund själva. Dessutom tyckte jag att det var dags att gubben övningskör lite med Maja.

Som ursäkt hade jag städning.

Eftersom gubben vägrat skriva nytt schema och ingen gjort något hemma så behövdes det städas. Storstädade både kök och vardagsrum.

När gubben kom hem började han klippa gräsmattan för att sedan grilla kött.

Potatisgratängen stod inne i ugnen. Men enligt erfarenhet från när vi bytte kök så kan man mycket väl laga potatisgratängen på grillen.

Jag stekte en burgare från Anamma och fyllde tallriken med grönt och stekta champinjoner.


Planerna att jag skulle hinna mer gick omkull. Kroppen fixar inte mer. Höfterna gör så ont att jag inte klarar av att gå.

Kommer nu krypa upp i soffan och hoppas att jag får sova i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar