söndag 14 maj 2017

23-årig bröllopsdag på Direktör Nyfiken


Idag firade jag och gubben 23-årig bröllopsdag. Jag bestämde när vi hade 19-årig bröllopsdag att jag fått nog. Jag hade arrangerat och köpt presenter i alla år med nu fick det vara nog. Ville gubben fira vår bröllopsdag var det upp till honom. När det var dags för vår 20-årig bröllopsdag sa gubben att vi skulle ut och äta men tyvärr var han bortrest i jobbet.

I år bestämde jag att vi skulle ut och äta så vi bokade bord på Direktör Nyfiken i Hällevik.


Jag hade varit i kontakt med restaurangen i god tid innan eftersom jag är van vid att stöta på problem med min kosthållning. Min man är allätare medan jag undviker allt animaliskt på grund av min hälsa.
Camilla (kocken) ringde upp mig veckan före besöket och förhörde sig noggrant kring vad jag kunde äta.

Idag serverades brunch, det vill säga en buffe med kalla och varma rätter.

Oj, vad jag fick mat. Det mesta kom ut till bordet men jag fick också veta vad på buffén som var lämpligt för mig.


Otrolig respekt och omtanke från all personal. Noggranna med att berätta om innehållet i min mat.


"Skagenröra" med tofu och avokado var super.  Varmrätten var potatisgratäng med kikärtsbiffar. Mumsigt.
Chokladmousse av avokado till efterrätt. Hade jag inte varit så mätt hade jag slickat glaset.

Både jag och min man rekommenderar Direktör Nyfiken. En härlig och familjär restaurang precis vid stranden.  Vi är så mätta. Vilken njutning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar