onsdag 19 september 2018

En fråga och en tanke


Fick en fråga på en anställningsintervju som fick mig till att fundera. Hur upplevs jag? Klart i en anställningsintervju vill man på kort tid ge en korrekt bild av sig själv men ändå. Frågan var:

- Du som är så aktiv. Måste det hela tiden hända något?

Hur upplevs jag? Aktiv, intresserad och engagerad eller som en adrenalinkickssökande Duracellkanin?

Jag har tagit ett aktivt beslut att vara Här och Nu. Jag bär till och med en ring med "Hic & Nunc" 

Det betyder inte att jag inte tänker på framtiden eller att jag struntar i allt. Det är ett val att acceptera situationen och göra det bästa av det. Jag har bestämt mig för att inte låta "normer", min oro eller mina rädslor vara ett hinder i mitt liv. Det ska inte komma en dag då jag ångrar att jag inte gjorde saker. Sedan kan hälsa eller ekonomi göra att vissa saker inte blir som man tänkt men det är en annan sak. Jag ska göra mitt bästa för att bli den bästa människan jag kan.

Men.....

Det betyder inte att det hela tiden måste hända något. Även om jag gärna hade sett att det fanns 24 timmar till på dygnet. 


Jag ger mig varje dag en stund av stillhet och acceptans.
Jag ger mig varje dag möjligheten att andas och sluta tänka.
Jag ger mig varje dag möjligheten ATT tänka och känna.


Situationen/platsen/sättet kanske varierar men målet är alltid att ge mig tid, lugn och balans.

Så nej. Det behöver inte hela tiden hända något. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar