lördag 2 mars 2019

Städgnäll




Tror min älskade make har missförstått min hela person. Jag tycker inte om att städa.
Problemet är att om man inte städar så växer de där dammråttorna till dammdinosaurier.
Jag städar eftersom det behövs. Inte för att jag vill.
Det finns såååå mycket annat som jag hellre hade gjort. Sträckläst en bok. Grottat ner mig i mina faktaböcker. Virkat. Plockat fram symaskinen och sytt allt jag vill. Målat tavlan som snurrar i huvudet. Skrivit på den där boken som aldrig kommer att bli klar.
Jag orkar inte hela huset på en dag. Jag orkar inte ens halva huset på en dag så jag för en kamp som aldrig blir klar. Jag har ett krig där det aldrig blir vapenvila. Tar jag en dag ledig så har jag dubbelt nästa dag. Aldrig klar. 
Just nu vill jag bara kräka på dammsugaren, moppen och tvättmaskinen. Känner mig som en riktig gnällkärring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar