måndag 8 januari 2024

Pastasallad med mangoraja-dressing

 


Dagens middag inspirerades av Vego- Mattias. Jag la till lite efter eget tycke och smak. 

Mangoraja-dressingen är jättegod. Älskar mangoraja.

Hade tänkt köpa Chicken style chunk men då det inte fanns i affären så blev det Oumph Chicken style fillet. Blev besviken även denna gången så jag kommer inte att köpa det igen. 

Första gången jag köpte blev jag så positivt överraskad och även gubben blev imponerad. Han sa att det faktiskt hade konsistens som kyckling. De senaste gångerna har jag blivit så besviken eftersom mitten är så geggig. Kändes äckligt i munnen och det slutade med att jag plockade bort det från salladen. 
Vill du inte använda dig av substitut kan du rosta kikärter med lite smoked paprikapulver och ha i salladen.

Vegobacon tycker jag att Eldorado är bäst. Den har aldrig gjort mig besviken. 

4 portioner
2 dl crème fraiche 
2 tsk gul curry
1 stor sked mango chutney
300 gram pasta
250 gram kyckling eller sojabitar 
1 förpackning bacon eller fejkon
1 paprika
1 rödlök
2 dl frusna gröna ärtor
1 liten burk majs
1/2 gurka 
1 - 2 tomat 
1 röd spetspaprika
salt
svartpeppar

Rör ihop crème fraiche, curry och mango chutney i en skål. 
Smaka av med salt och svartpeppar.
Koka pasta.
Skölj i kallt vatten.
Stek proteinet.
Dela eventuellt i mindre bitar.
Koka upp ärtorna. Går utmärkt att köra i micron någon minut.
Hacka lök och grönsaker i mindre bitar.
Blanda ihop alla ingredienser, även dressingen, i en stor skål. 
Vänd ihop ordentligt. 

Servera gärna med ett gott bröd/vitlöksbröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar