måndag 15 augusti 2016

2015 mot 2016

Vid den här tiden förra året var jag på sluttampen med att jonglera två olika jobb. Livet var på topp. Jag var visserligen sliten men kände mig glad och otroligt motiverad.

I år är jag på sluttampen av en längre tids sjukskrivning och ska i slutet av denna veckan påbörja resan tillbaka till jobb. Sakta ska jag kliva från 25 % jobb upp till att i oktober börja jobba heltid igen.

Jag vill, jag vill så otroligt gärna klara av det men jag inser att det kommer att kosta. Jag är absolut inte redo att jobba. Varken fysiskt eller psykiskt är jag tillräcklig stark för att orka. Mitt hopp ligger till min jävlaanamma och att jag faktiskt har ett slutdatum. Projektet jag jobbar i går slutar siste december för att sedan under ytterligare två månad helt avslutas och slutredovisas.

Vad som händer sedan vet jag inte och orkar faktiskt inte heller tänka på. Jag ska satsa på att ta mig till jobbet på torsdag och kämpa. En dag i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar