tisdag 2 oktober 2018

Lasagne - vegansk



Gubben överlevde dag ett. Inget gnäll om att maten igår inte innehöll något animaliskt. Idag fortsätter jag med grönkålslasagne med linser,soltorkade tomater och oliver. Jag väljer att servera en väldigt enkel sallad av sådant som fanns i skåpen. Dressingen är oljan som de soltorkade tomaterna låg i. Kryddade lite extra med italiensk salladskrydda.

Gubben klagade över att det inte var kryddat men han kunde inte berätta vilka kryddor han ville ha. Så han åt utan att krydda mer.

Det är alltså middagen som är vegansk. Det är inte så att jag inte låter familjen äta vad de vill under dagen. Det enda jag vill är att de ska ge den veganska middagen en chans. Frukost, lunch och kvällsmat får alltså vara animaliskt. Fast jag blir inte glad om någon låter bli att äta middag och vräker i sig korv eller mackor en timme efter middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar