söndag 3 juli 2011

Rörig helg: Bröllop, kaos, skrik och bråk.

Pust vilken rörig helg det varit för oss.

I fredags var jag med Maja i Malmö hela dagen. Hemkommen efter en lång tåg- och bussresa ville jag bara slänga mig i sängen men så blev det inte. Gubben hade åkt till sin kusin och eftersom jag inte varit hemma hela dagen hade varken han eller de andra i familjen fått någon mat. Ganska irriterat tonfall.

Ibland undrar jag om det står hushållerska intatuerat i skallen på mig.
Jag fick sätta mig i bilen och åka och hämta karlarna och köra dem till en restaurang. Stackars vuxna människor.

Lördagen tillbringade vi på bröllop och serverades potatiskaka och kallskuret. Mums! Kvällen avslutades i mitt kök med kylskåpstömning och entrecote. Tror de vinglade mätta hemåt.

Idag började det med att vi försov oss och det fortsatte i kaos. Slutade med att jag körde till jobbet 1 1/2 timme för tidigt. Orkade inte vara hemma.

Så tyvärr kan jag inte erbjuda någon matlagning för er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar