torsdag 14 juli 2011

Karré i ugn

Idag blir det enkel mat. Kroppen orkar inte mer. Men mat ska jag sätta på bordet innan jag åker till jobbet. Helst skulle jag vilja krypa upp i soffan med en bok, kaffe rykande i koppen och mitt nya honungsmelon ljus tänt på bordet. Men "the show must go on". Har bara tre dagar kvar innan jag börjar min semester. Kämpar för att orka.

karrékotlett
1 purjolök
2 vitlöksklyftor
1 röd paprika
2 paket a´ 200 gram färskost vitlök och örter
1 msk maizenamjöl
2 1/2 dl grädde
1/2 tsk salt
 1 krm svartpeppar

Bryn karre´på hög värme.
Salta och peppra lite.
Lägg karrén i en rad i mitten av en ugnsfast form.



Hacka purjolök och paprika.
Finhacka vitlöken.
Häll allt i en bunke.
Rör om ordentligt.
Blanda ner maizena, färskost och grädde.
Salta och peppar och blanda väl.
Häll röran runt om kotletterna i formen.



Gratinera i ugn i 175 grader 30-40 min.

Servera med kokt potatis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar