söndag 30 oktober 2016

Finax Urkraft Granola



Idag testar jag granolan som kom i Smakbox - Matresa. Jag åt granola ovanpå soygurt. Min första reaktion var att den var smulig. Andra granola som jag testat har varit mer större klumpar. Men jag anser inte att Urkraft är dålig för det. Snarare annorlunda. Jag gillar verkligen den. Inte för söt utan precis lagom. Kommer verkligen att njuta av förpackningen och troligtvis köper jag en när denna är slut.

Betyg 4/5

Urkraft Granola från Finax är glutenfri och smaken är physalis, svarta vinbär och linfrö.

Ingredienserna är hirsflingor, havregryn, flerkornsflingor (ris, majskli, socker, inulin, fruktos, salt) teff-flingor, rostadeboveteflingor, oligofruktos, rapsolja, linfrö (6,5 %), svartvinbärsbitar, koncentrerad fruktpuré (äpple, svarta vinbär) koncentrerad juice (äpple, fläderbär), vetefiber, geleringsmedel (pektin), naturlig arom, socker, torkad physalis (4 %) (physalis, ananassirap, ananasjuicekoncentrat), rismjöl, vaniljsocker (socker, vanilj), salt.

Finax Urkraft Granola är rik på fiber, låg andel mättat fett och en källa till mineraler och B-vitaminer (zink, vitamin B12 när magnesium)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar