måndag 31 oktober 2016

Produkttest - Julmust och pepparkakor



När dottern kommer hem med ekologisk julmust från Nygårda passar vi på att testa pepparkakorna som kom i Smakbox - Matresa.

Jag brukar inte dricka julmust. Avskyr känslan av att det växer i munnen. Denna julmusten gillade jag däremot. Gubben sa att han inte uppskattade den eftersom den inte var kolsyrad. Tänk vad olika man är.

Nyåkers pepparkakor är ekologiska och Krav-märkta.
Jag gillar dem verkligen och de smakar pepparkaka utan den konstiga eftersmak som jag upplever att vissa andra har. Besk och konstlad är hur jag beskriver den smaken. Dessa pepparkakorna däremot var väldigt goda. Kommer absolut att köpa dem igen.
Betyg: 5/5

Ingredienser: vetemjöl, socker, vegetabiliskt fett (palm, raps), sirap, bakpulver (E500), nejlika, kanel, ingefära, emulgeringsmedel (E322), naturlig arom, salt.


1 kommentar:

  1. Julmustprovning är kul!
    Jag ska se om jag hittar de där pepparkakorna, själv köpte jag en vacker plåtask med pepparkakor i bara för jag ville ha plåtasken. :)

    SvaraRadera