fredag 16 september 2016

Smakbox Nya Vanor 2 - del tre

Igår kved gubbens godistarm. Han sökte igenom skafferi, kylskåp och till och med frysen efter något godis. Han är inte som jag som nöjer mig med några frusna hallon när behovet uppstår. Gubben suckade djupt. Det fanns ingenting gott. Så jag förbarmade mig och gav honom chokladen som fanns Smakboxen.



Jag fick också smaka en liten hörna. Det var väldigt gott men lite för låg kakaohalt och för sött för att jag skulle gå igång. Och så var det det där med mjölk som jag försöker undvika.

Chokladen är gjord av Malmö Chokladfabrik. De använder sig av de finaste kakaobönor de kan hitta, rostar dem i eget rosteri. Det handlar en rena råvaror.

Denna chokladkaka innehåller kakaomassa, rörsocker, kakaosmör, helmjölkpulver, malda kakaobönor och vaniljstång. Alla dessa ingredienserna är ekologiska. Kakaohalten är 56 %.

Ett plus är att Malmö Chokladfabrik är en helt nötfri fabrik. Varken nötter, soja, ägg eller gluten hanteras i fabriken. Vilken lättnad för alla allergiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar