söndag 19 september 2010

Älgört från Vikingamarknad

Jag var på Vikingamarknaden på Gudahagen i Näsum och träffade där på en trevlig kvinna. Hon hade i sitt stånd många produkter som grundade sig på naturen. Precis sådant som vikingarna använde.
Hon berättade om de olika sakerna och jag provade en salva av ringblomma. Så underbar. Kunde använda den till både hud och läppar. Tyvärr hade jag inte tillräckligt med pengar för att köpa just den salvan men jag fick hennes visitkort.

Istället köpte jag ett läkande te eller brygt. :D Baserat på Älgört. Visserligen är jag inte så hemma på det där med örter men jag tänkte ge det en chans.



Älgört ska vara bra mot migrän och reumatiska besvär. Febernedsättande och inflammationshämmande vid magsår och problem i mag-tarmkanalen.



2 tsk till en kopp. Häll varmt inte kokande vatten över och låt det stå och dra en stund. Ca 5 minuter. Sedan är det bara att dricka. Man ska helst dricka det 3 gånger om dagen.
Får väl bli morgon, middag och kväll då.
Börjar idag och sedan får vi se om jag mår något bättre. Skadar ju inte att prova. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar