lördag 25 september 2010

Stuvade makaroner och stekt falukorv

M1 ville idag bestämma mat. Kunde nästan gissa vad han ville ha. Stuvade makaroner och stekta falukorvsskivor. :D Ett säkert kort när det gäller mina barn.
Stuvade makaroner är också en sådan rätt som man gör på olika sätt.
Vissa kokar makaronerna i mjölk. Men jag gillar inte det så jag gör en vit stuvning kryddad med salt och vitpeppar. Makaronerna som givetvis är Gammeldags Idealmakaroner kokar jag vid sidan om i vatten. När makaronerna har runnit av ordentligt blandar jag i stuvningen.

Just stuvade makaroner gillar inte barnen att jag pimpar. Men det är så gott att i stuvningen ha någon matsked Dijonsenap och lite persilja.

Men idag blev det gammal hederlig Lottas stuvade makaroner och falukorv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar