måndag 15 november 2010

Biff a´la Lindström

Maten för denna veckan har jag redan planerat under helgen. Får se om jag lyckas hålla mig till det.
Menyn sitter uppsatt på kylskåpet och barnen har redan kommenterat det. Positivt måste jag säga.

Idag, måndag, står det Biff  a´la Lindström. Jag gjorde dubbel sats. Vi äter inte upp alla biffarna till middag men de är goda att ha på mackan till frukost imorgon.

500 gram nötfärs
2 kokta kalla potatis
1 ägg
1 tsk salt
1 kryddmått vitpeppar
1 dl hackade inlagda rödbetor
2 msk kapris
2 msk hackad gul lök

Blanda färs, potatis, ägg och kryddor.
Tillsätt rödbetor, lök och kapris.
Arbeta snabbt ihop färsen och forma biffar. ca 2 cm tjocka.
Stek i ca 2 minuter per sida.

Servera med kokt potatis, sås, inlagd gurka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar