tisdag 23 november 2010

Knaggens pannkakor

Blev ingen Fläskytterfilé Exotic.
Ibland blir jag riktigt arg.
Tog igår fram ytterfilén från frysen för att den skulle hinna tina till idag. Köpte filén för en månad sedan. Men när jag nu skulle skära upp den i bitar råkade jag titta på datumen.
GGGRRRR
Fläskytterfilén hade utgångsdatum 010609.
GGGRRR

Så jag fixar istället pannkakssmet som gubben får ordna när han kommer hem i eftermiddag.

Knaggens pannkakor
8 ägg
16 dl mjölk
5-6 dl vetemjöl
1 tsk salt
2 msk smält smör

Du kan även minska antalet ägg med hälften och öka mjölet med 3 dl. Går om man inte har så många ägg hemma.

Jag börjar alltid med att hälla i mjöl och ägg tillsammans med lite mjölk i matberedaren. Sedan häller jag sakta ner resten av mjölken. Avslutningsvis salt och smör.
Pannkakssmet mår bäst av att få stå en halvtimme innan tillagning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar