fredag 15 april 2011

Baconlindad fläskfilé


1 fläskfilé kommer jag inte långt med i mitt hushåll så det blir dubbel sats. Skulle jag använda denna rätten som bjudmat hade jag serverat potatisgratäng och sallad istället. Men nu är det en vanlig arbetskväll för mig men fredagsmys för familjen.

1 fläskfilé
1 paket bacon
1 msk senap
1 vitlöksklyfta
1/2 tsk persillade
1/2 krm svartpeppar

Pressa vitlöken.
Rör ihop senap, vitlök, persillade och svartpeppar.
Skär en djup skåra i filén och fyll skåran med senapsblandningen.



Linda bacon om och lägg filéen i en ugnsfast form. Om du vill så fäst bacon och skåran med tandpetare eller snöre. Var bara noga med att plocka bort tandpetare/snöre så att ingen får en otrevlig överraskning. För min del gör det inget att fläskfilén "spricker".



Stek i ugn 225 grader i 25-30 minuter.



Servera med stekt potatis och stekta tomater som fick vara med i ugnsformen under 10-15 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar