onsdag 13 april 2011

Köttfärsbiffar i tomatsås


Jobbade igår för första gången på 5 veckor. Kändes skönt att vara tillbaka trots att hälsan inte är den bästa. Det är både min välsignelse och min förbannelse att jag vägrar erkänna att jag faktiskt inte är frisk. Jag måste lära mig att leva med värken och jag måste erkänna mina begränsningar. Låter kanske enkelt men i min värld, i mitt liv är det inte lätt. Måste bli bättre på att vara egoistisk.

700 gram köttfärs
1/2 dl skorpmjöl
1 dl grädde eller mjölk
1 tsk salt
2 krm svartpeppar
500 gram krossade eller passerade tomater
1/2 - 1 tsk sambal oelek
1 msk tomatpure
2 dl vispgrädde
1 tsk salt
2 krm socker

Blanda skorpmjöl och grädde och låt svälla.
Blanda ner färsen.
Krydda med salt och peppar.
Forma till biffar och stek ca 2-3 minuter per sida.
Blanda samman krossade tomater, sambal oelek och grädde.
Koka upp såsen.
Lägg ner biffarna i tomatsåsen.
Puttra i 5 minuter.

Servera med kokt potatis och haricots verts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar