tisdag 26 april 2011

Köttfärssås med spagetti


Tisdag och slut på påsklov. Tillbaka till verkligheten för barnen. Rutiner och skola. Nu kommer livet in i en lite lugnare fas också. Det stora renoveringsarbetet i Majas rum är avklarat. Nu återstår inredning och småpill innan Maja på riktigt kan känna att hon flyttat in. Sängen står där och hon sover i rummet men än återstår lite. Sedan blir det till att dra igång nästa rum. Vilket det blir har vi inte bestämt. Först måste vi varva ner efter denna omgången och inte minst spara ihop lite mer pengar. Det är otroligt dyrt att renovera.
Idag ska jag bättra på målningen på några ställen. Skruva ihop Majas takfläkt och försöka få in inredningen i hennes garderob.
Jag hade tänkt laga tacopajer idag men jag ändrade mig och gör köttfärsås och spagetti. DÅ kanske jag hinner med allt. Ska orka jobba i eftermiddag också.

1 kg köttfärs
2 paket bacon
1 purjolök
1 burk hela skalade tomater
2 msk tomatpuré
4 dl grädde eller mjölk
2 vitlöksklyftor
1 msk oregano
1 tsk salt
2 krm svartpeppar

Hacka purjolök och vitlök.
Skär bacon i bitar.
Bryn löken tillsammans med köttfärs och bacon.
Häll på tomaterna och tomatpuré.
Krossa tomaterna lite.
Späd med grädde/mjölk.
Smaka av med oregano, salt och svartpeppar.
Låt puttra 15 minuter.
Koka under tiden spagetti.

Servera med sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar