lördag 2 januari 2016

Dag 3

I tre dagar har jag haft ont. En smärta som inte är ny för mig. Haft den i många år i perioder men aldrig så här länge.

Det börjar med smärta under höger revbensbåge och sedan utökas smärtan bak i ryggen och in under skulderbladen.

Jag har genomgått alla möjliga undersökningar och gallsten alternativ njursten uteslöts.

Doktorn påstår istället att det är gallkolik eller kramper i gallan och gallgångarna tillföljd av min autoimmuna bindvävssjukdom. Att även bukspotkörteln påverkas.

Inget som har att göra med fet mat eller liknande som kan vara fallet vid andra problem med gallan. Detta bara händer utan förvarning.

När smärtan kommer brukar jag ta medicinen (spasmofen), krypa till sängs och när jag vaknar är smärtan borta. Lite mörbultad känner jag mig efter men inget mer.

Denna gången har det alltså hållit i under tre dagar. Det räcker inte ens med att ta medicinen en gång utan jag har som mest tagit tre stycken samma dag.

Då vet de flesta av er att jag inte är speciellt förtjust i att stoppa i mig medicin utan verkligen försöker länge innan jag accepterar faktum.

Om jag fortfarande har ont i morgon får jag nog fundera på om jag skulle kontakta doktorn. Hoppas verkligen att jag slipper det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar