söndag 10 januari 2016

Härlig helg

Igår hade vi en lugn förmiddag för att avsluta hos svärföräldrarna. De bjöd oss på middag. Svärmor och gubben hade tidigare pratat om lutfiskmiddag och igår blev det av. Av oss är det bara gubben som äter lutfisk så svärmor fixade ugnsstekt falukorv till ungdomarna. Jag hade min egen mat med mig (Anammas vegan filéer).


Efter maten lämnade Max och Maja oss. Kvar satt vi och pratade. Svärmor hade också planerat en efterrätt och jag fuskade med att äta hallon, valnötsglass och kaka. Gissa om jag fick betala priset? Hade sådan värk och kramper i magen hela kvällen.

Efteråt lämnade Magda och Rasmus oss medan vi fortsatte att prata. Så härligt.

Idag har jag fortsatt i ungefär samma bana. Gubben och Maja åkte till Eko för inköp av sänglådor till Maja. Själv satte jag mig med fotbad, te och lite material från jobbet som jag behövde läsa igenom.



Fotbadet har jag fått av mina svärföräldrar och det var ett nytt te jag testade. Ett ekologiskt (organiskt) te från märket Nute. Det var Autumn med smaken and apple. Riktigt gott.

Efter min egostund blev det som vanligt att plocka och fixa. Golv dammsugades och torkades.

Gubben fixade sallad med extra tillbehör. Till mig fanns pulled Oumph och till de andra grillad kyckling, mozzarella och vitlöksbröd.



Medan vi slappar i soffan framför tv:n målar jag naglarna. Nästa vecka blir de matt vita.


Vita nagellacket från Essie och det matta topcoatet kommer från O.P.I.

Riktigt nöjd med hur denna helgen har varit. Imorgon börjar vardagen igen.

Maja börjar sista terminen innan studenten och det är spännande. Det har hänt en hel del med Maja under jullovet. Sorgligt och roligt. Så som livet är. Trots allt tror jag att hon har fått vila från skolan och kommer tillbaka med krafter. Snart viftar hon också med studentmössan.

Magda började skolan redan i fredags och för henne kommer det att bli en tuff vår. Hon kommer att få kämpa otroligt mycket om hon ska kunna börja ett gymnasieprogram till hösten. Om nu det är gymnasium som är det rätta för Magda. Hoppas att jag kan hjälpa henne tillräckligt. Hur det blir med mellanvården och DBT vet vi inte än. Inte heller den fördjupade utredningen som BUP har pratat om. Vi väntar och ser.

Max faktiskt fått ett jobb. Förra veckan jobbade han och det ser ut som om det blir en fortsättning. Jag är ganska skeptisk med tanke på att han tidigare har blivit lovad fortsättning på andra jobb han haft. Hoppas verkligen att detta ger resultat. Han behöver också komma vidare med sitt liv.

Vi kämpar på. Ena dagen kaos medan det en annan dag verkar fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar