torsdag 13 oktober 2011

Amerikanska pannkakor är nog här för att stanna

Dessa pannkakorna serverade med smoothies. Idag blev det mjölk istället.

Idag blev det Amerikanska pannkakor till frukost igen.

När Maja ställde sig och tittade in i kylskåpet och drog världens längsta suck så kunde jag inte låta bli att fråga om jag skulle steka några. Även om jag egentligen inte orkade.
Det går ju så snabbt och de äter det.

Magda hade klarat sig bättre i skolan och kände inte vid 10-rasten att hon skulle dö av hunger. Så det fick bli dubbelsats idag också.

Började med att steka i gjutjärnspannan men det fungerade inte. Anledningen är att jag INTE tar smör i stekpannan utan steker i torrt järn. När nu hjärnan inte fungerar tänkte jag mig inte för att det inte skulle gå i gjutjärnspannan. Där behövs smör. Fick kassera 5 pannkakor och snabbt få fram det andra järnet.

Första halvan stekte jag och Max åt sedan tog han över stekningen. Jag har fortfarande sådan huvudvärk att jag har svårt att prata och koncentrationen är inte på topp.

2 tsk vanilinsocker i dubbelsats piffar till pannkakorna.

Tyvärr hinner jag inte plåta pannkakorna eftersom de äter upp dem efter hand så jag lägger in en äldre bild. Bara så ni ska få se underverken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar