tisdag 25 oktober 2011

Oro och förvirring

Igår stod jag på Maxi kl 20. Knappt några bilar på parkeringen. Det var en hel timme tills jag skulle hämta Maja efter dansen. Kände mig lugn och harmonisk. Men när jag kommer innanför grindarna blir det kaos i hjärnan. Minns inte varför jag åkt dit. Oron kryper längs ryggen och jag blir förvirrad.
I tio minuter letar jag efter en konservburk med böngroddar. Skickar ett sms till Anna om recepthjälp. Hjärna var helt tom.
Var otäckt att gå i en välkänd butik och inte hitta ut. Jag måste sett väldigt förvirrad ut.
Kom till slut ut med två kassar och när jag satt i bilen ringde Maja och undrade var jag var. Det hade gått över en timme. För mig kändes det både som evighet och några sekunder.
Jag blev väldigt rädd och bestämde mig för att det var dags för lite vila. Så nu har jag tagit ut två veckors semester. Vill inte känna press och ska verkligen försöka vara egoistisk och bara göra det jag vill.

1 kommentar:

  1. Utmattningssymtom!!! Vet precis hur det känns och det är INTE ngt jag önskar ngn annan. Jag har gråtit i affärer för att jag inte kommer ihåg vad jag ska ha. Numera är det inköpslista i mobilen som gäller, även om det bara är mjölk och bröd jag ska ha. Jag spiller ingen energi på att försöka komma ihåg. Piskar mig till döds för att jag "glömde" min kära Fjäril den 1 okt :( Kommer aldrig förlåta mig själv för det!!
    Försök nu inte var duktig-L8 under din ledighet utan VILA!! *kram*

    SvaraRadera