fredag 21 augusti 2015

Kunskapsutveckling

Det finns en del situationer som gör mig så frustrerad att jag blir riktigt arg. En sådan situation är när jag ställs inför okunskap. Inte andras okunskap utan min egen.

När någon ställer en fråga och jag inte kan svaret blir jag nyfiken men också lite irriterad. Inte irriterad som i arg utan irriterad på mig själv för att jag saknar en kunskap.

En ganska konstig reaktion för ingen människa kan veta precis allt om alla saker.

När jag däremot ställs inför frågor eller frågeställningar i mitt jobb som jag inte kan svara på blir jag irriterad och arg.

Känner att jag borde ha den kunskapen. Borde kunna svara på den frågan. När man, som jag igår, känner sig påhoppad och förminskad, blir situationen ännu värre. Det gör mig irriterad och frustrerad.

Vet du hur jag gör för att bli av med denna frustration? Jag söker kunskap. Suger in.

Igår ställdes jag inför en fråga där jag saknade kunskap men fick trots det försvara och försöka förklara situationen. Det gjorde mig otroligt frustrerad.

Idag har jag ett lugn i magen. Idag har jag kunskap. Idag vet jag.

Så kom idag och försök sätta dit mig.

Idag kan jag skriva dig på näsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar