onsdag 19 augusti 2015

Tionde dagen avklarad

Nu har jag bara sex dagar kvar att jobba innan ledig dag. Sex dagar kvar tills det lugnar ner sig. Har faktiskt bara tre dagar kvar inbokade på sommarjobbet. Känns sorgligt när jag tänker på det. Skönt men otroligt sorgligt.

För det första ska jag gratulera mig för att jag klarat av en bedrift som jag trodde var möjlig. Aldrig trodde jag att jag skulle klara av att jobba så här mycket.

För det andra är jag så otroligt tacksam för att jag fått lov att uppleva min hembygd på ett nytt sätt. Jag är tacksam för mina chefer som såg allt det jag hade att erbjuda. Som trots min hälsa vågade satsa på mig. Som trots att jag hade både ett sommarjobb också fick ytterligare ett jobb.

När jag tänker på att sommarjobbet snart är slut blir jag inte bara ledsen över att sommaren är slut. Jag kommer också att säga adjö till en arbetsplats som fått mig att växa, en arbetskamrat och en chef som fått mig att tro på mig själv.

Visst är jag trött. Jag är otroligt trött och rädd för att slappna av. Rädd för att kropp och knopp då brakar ihop.

Men vilken sommar jag haft. Vad jag har växt som människa.

Än suger jag ut det sista. Några dagar till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar