torsdag 6 augusti 2015

Oumph på O'Learys


Igår fick jag veta i en grupp för veganer på Facebook att kedjan O'Learys börjat sälja rätter med Oumph. Efter en liten stund fick jag det bekräftat att även O'Learys i Kristianstad börjat med Oumph.

Därför övertalade jag gubben att vi skulle åka dit och äta idag. Han var inte svår att övertala eftersom han visste att det även serverades väldigt goda hamburgare. 


Hela fem olika rätter fanns det i menyn på O'Learys. Jag valde burgaren. Eftersom restaurangen haft problem med leverans var inte coleslaw och dressingen vegansk men det löste vi genom att jag fick guacamole istället. Tog även av O'Learys egen hickory sås som stod på bordet.

Så gott. Så härligt att sitta och äta tillsammans. Saknade Max och Marcus och hans familj men livet är som det är. Vi som var tillsammans hade väldigt kul och blev väldigt mätta.

Lite sur blev jag på slutet när servitrisen frågade om vi ville ha efterrätt eller kaffe. Inte fanns det något som jag kunde äta. Inte ens alternativ till mjölken i kaffet. Så jag väntade till jag kom hem till min iKaffe.

Rom byggdes inte på en dag och snart kanske O'Learys har insett att det finns folk som inte vill ha ägg eller mjölk i sin kost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar