lördag 8 augusti 2015

Ledig lördag


Vad gör man en lördag när man är ledig? Jo, man åker till stan med Maja. Tanken var att Magda med skulle följa med men när hon vaknade var hon surare än surast så vi lämnade henne hemma.

Jag och Maja mötte Ulrika med assistent utanför Le Crouissant på Galleria Boulevard. Jag åt en äppelkaka som var utan ägg och mjölk. Fick utesluta grädden men tipsade om ricegrädde. Drack en sojalatte och tipsade om iKaffe.

Tog farväl av Ulrika och shoppade lite med Maja. Mest till andra än till mig.

Sedan mötte vi käre RP och tvingade honom att välja trosor på H&M.

Som tack för att han står ut med att jag och Maja driver med honom och använder honom som packaåsna bjöd jag honom på Espresso House.


Käre RP som adopterat mig som extramamma. Vilken ära när dotterns vän tycker att man är värd att tycka om.

När RP lämnat oss för jobbet fortsatte vi shoppingen.


Jag köpte faktiskt ett smyckeskit till mig. Ska göra mitt eget armband.  Kanske en ny hobby. Hur jag nu ska ha tid till det.

Sitter nu i soffan och vilar onda fötter. Imorgon ska jag städa och tvätta. Är ju ledig från jobbet. Maja ska passa brorssönerna och vi har planerat att komma dit till middag och överraska med pizza.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar