söndag 23 augusti 2015

Sista schemalagda dagen



Idag satt jag vid skrivbordet på mitt sommarjobb för sista gången. I alla fall vad det gäller schemalagda dagar. 

Kändes sorgligt att tänka på att sommaren är slut. Att min tid på kanotuthyrningen är slut. 


De tre månaderna har gått så otroligt snabb. Trodde aldrig att jag skulle ha så roligt och träffa så många fantastiska människor. 


Min fantastiska kollega och min chef har gjort min sommar så bra. Jag har fått lära mig så mycket om min hembygd och jag har fått kunskap inom så många områden. Gissa om jag har växt. 


Jag kommer verkligen att sakna denna fantastiska platsen. Känslan jag fick i magen varje morgon när jag kom hit och tog ett djupt andetag. 


Visst har det varit jobbigt också. Kroppen och knoppen är i uselt skick men hjärtat är fullt av värme. 


Till och med situationer som denna med mängder av gäster på samma gång har jag klarat. Visst har hjärna haft det jobbigt och jag har reagerat när det blivit allt för rörigt. Men jag har fixat det.

Kommer verkligen att sakna denna platsen och jag vet att jag kommer att återkomma. Kanske inte som personal men jag kommer tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar