torsdag 1 oktober 2015

Mandeltårtan i Ronneby



Jag har hittat ett litet paradis. Ibland behöver man de där platserna som får en att varva ner och bara njuta.

I Ronneby finns ett café som heter Mandeltårtan som är helt fantastiskt.

Mina kollegor har pratat om detta fik ända sedan jag började jobba hos dem i juni men jag har aldrig gått dit. Förrän förra veckan.

Igår återvände jag ensam.

När det är mycket på kontoret med ljud och aktivitet behöver man komma ifrån en stund och fylla hjärnan med lugn. Då är Mandeltårtan perfekt.

Direkt när man kommer in känns det i knoppen.

Jag njuter av de gamla lokalerna med omatchande äldre och mindre gamla möbler. Mängder av detaljer och tavlor som sätter fart på fantasin.



Hade det inte varit för att den veganska salladen kostar nästan 100 kr så hade jag gått dit oftare.

Tittade aldrig på priserna i övrigt eftersom bakelser och kakor inte längre hamnar i min mage. Tänkte inte ens på om de hade sojalatte.

Men jag kommer absolut att gå tillbaka för att ladda batterierna igen. Om så bara för en kopp te.

Efteråt gick jobbet mycket lättare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar