torsdag 30 juni 2016

Glasburksfrukost "Pina Colada"


Jag har svårt med frukost. Väldigt svårt. Alltid haft det. När ungarna var mindre var det enklare eftersom då åt jag när de åt. Nu är frukosttider splittrade och jag kan gå fram till 14 tiden innan jag börjar fundera på frukost. Jag dricker mitt kaffe och är nöjd med det. Givetvis inser jag att jag behöver äta frukost och jag har gjort flera försök till att hitta rutiner och olika rätter som jag gillar men det har alltid fallerat. Nu har jag bestämt mig för att göra ett nytt försök.

Chiapudding gillade jag men konsistensen blev i längden jobbig. Därför blev jag glad när jag hittade recept på Refridgerated oats. Jag har i två dagar testat detta receptet och jag gillar det. Imorgon blir det samma recept men sedan blir det något nytt. 

1 dl havregryn
1 msk chiafrö
1 dl mandelmjölk
2 msk Grekisk yoghurt
1 tsk honung
1 tsk hackad mandel
1 tsk kokos
2 1/2 ringar konserverad ananas


Blanda havregryn, chiafrö, mandelmjölk, Grekisk yoghurt, honung, mandel och kokos i en burk med lock.
Dela ananasringarna i bitar och tillsätt i burken.


Tillslut locket.
Skaka burken ordentligt.
Ställ i kylskåpet över natten.
På morgonen är frukosten färdig att avnjutas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar