onsdag 1 juni 2016

Hjärnsläpp



Ibland blir jag så trött på mig själv. Jag har sedan onsdags letat som en galning efter mitt köp på Specsavers eftersom jag visste att jag skulle dit någon av de sista dagarna i maj för att hämta mina nya glasögon.

I söndags kom ett sms om att min tid var i måndags så jag kunde andas ut lite. Nu visste jag i alla fall när jag skulle vara där. Men letandet fortsatte. Jag behövde veta var kvittot låg om det skulle vara något. Visst butiken har alla uppgifter i sin dator men jag vill också ha det.

Pappren gick inte att hitta.

I måndags ringde Specsavers och avbokade eftersom mina nya glasögon inte klarat kvalitetskontrollen. Jag hade med mina speciella styrkor jag gett dem lite att jobba med och jag skulle bli tvungen att vänta lite till. Lugnt! Då har jag längre tid på mig att leta.

Idag stod jag i köket och plötsligt faller min blick på kylskåpet.

"Inte har jag väl varit så riktig i skallen att jag hängt kvittot där"

Mycket riktigt. På måndag hänger kvittot och tiden för utprovning. Denna gången hade jag gjort precis rätt men min hjärna kunde inte koppla.

Konstigt, jag vet att jag har kollat på kylskåpet innan. Har inte sett kvittot innan och har inte något minne av att jag hängt kvittot där och jag mindes inte heller att det var just på måndagen jag skulle vara där. Jag trodde faktiskt att det var den siste. Men, men.

Vad är det för mening att ha hjälpmedel om man inte kommer ihåg att man använder dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar