onsdag 22 juni 2016

Hamburgare



Snabb och enkel hemgjord burgare.

Jag och Magda var i Kristianstad för att hämta mina glasögon och passade på att äta lunch. Givetvis blev det sushi. Som alltid när Magda får bestämma. Äter gärna sushi bara jag får den vegetarisk.



Det var härligt att sitta ute och äta lunch med Magda. Prata om både ditt och datt. Min lilla flicka har blivit stor.

På väg hem körde vi inom tygaffären och jag köpte lite blandat godis.


Med nya glasögon kanske det går lättare att se vad jag gör. Undrar om jag kunde få fungerande fingrar och händer lika lätt.



700 gram nötfärs
2 msk vatten
4 tsk Worchestersås
1/2-1 tsk salt
1 krm svartpeppar

Arbeta ihop ingredienserna snabbt.
Forma till hamburgare och låt vila några minuter.
Stek eller grilla 3-4 minuter per sida.
Servera med hamburgerbröd, sallad, saltgurka, tomat, rödlök och dressing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar