onsdag 11 oktober 2017

Pulled pork med coleslaw


I måndags var Maja hemma och såg till att hennes fågelbord var fullt med mat och att småfåglarna hade mera gott att smaska på.

Oskar har inte gett henne tillåtelse att mata fåglarna på balkongen och det är nog ett bra beslut. Jag förstår Oskar som inte vill ha fåglar på balkongen. Det blir ganska skräpigt.

Jag uppskattar att Maja bryr sig om småfåglarna så på vår stora tomt får hon gärna ha olika foderplatser.


Idag har jag suttit i fönstret och tittat på småfåglarna som med akrobatik äter från talgbollarna. Underbart!

Jag har åkt på en dunderförkylning. Igår kändes det som om att jag brann inuti och idag har hostan kommit. Snörvlar och glöffar. Hade helst tillbringat dagen i sängen men eftersom det stod möte med Magdas lärare i kalendern så fick jag masa mig upp. Imorgon har Magda både tid på ortopedteknik och tandläkaren så stanna i sängen kan jag nog glömma.

Någon bild på dagens middag glömdes helt bort men familjen fick pulled pork, pitabröd, stekt potatis och coleslaw. Max kom inte hem till mat så jag bad Maja och Oskar att stanna. Alla blev proppmätta och det finns mat över. Trots att Maja inte trodde att maten skulle räcka.

Receptet hittar du här och jag hade 1,7 kg fläskkarré men resten enligt receptet. 

Jag testade Anamma pulled och den var helt okej. Gillar Pulled Oumph bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar