tisdag 24 oktober 2017

Veganska pannkakor


Till lunch gjorde jag veganska pannkakor. Så enkla och endast med 3 ingredienser. Jag använde havremjölk men det fungerar med vilket mjölkalternativ som du gillar. Tänk på att ju fler bruna prickar din banan har desto sötare är den.
Magda gillade verkligen mina pannkakor. Hon fick nougatsås ringlat över sina. Den innehåller tyvärr mjölkpulver men för Magda spelar det ingen roll. Jag ringlade lite agavesirap över mina.
Tyvärr fanns det ingen färsk frukt i affären som jag kände för så hallon från frysen fick duga. Tog ut dem innanjag stekte pannkakorna så hallonen var perfekt upptinade.
Det blev 12 små pannkakor (plättar), alltså sex var, av denna smeten.

3 dl havregryn
2 - 2 1/2 dl havremjölk
1 banan

Mixa havregryn så det blir ett mjöl.
Tillsätt havremjölk och bana.
Mixa till smet.
Blir den för tjock så tillsätt mer havremjölk.
Häll ut lagom med smet i en panna och stek några minuter på varje sida.
Ha inte för hög värme.
När det bildas bubblor (hål) på ytan är det dags att vända.

Servera med frukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar